FANDOM

Cała historia świata, ze wszystkimi detalami, znana jest niewielu. Nawet i najwięksi możni znają jedynie jej część, na ogół dotyczącą ich własnej krainy. Tym, którzy jednak postanowili poświęcić swe życie nauce historii całego świata - kronikarzom, archiwistom i uczonym - nauka owa zabrała wiele lat życia.

Poniżej znaleźć można dokładne zapisy kalendarzy - spisane z najróżniejszych źródeł: od dokumentów z Trymonckiego magistratu, przez dolońskie kroniki, na badaniach poświęconych historii elfów i krasnoludów skończywszy...

  • Dawne Dni - Czasy sprzed przybycia Ludów Morza, o których wiemy niewiele, głównie z elfickich legend, krasnoludzkich run i starożytnych ruin.
  • Era Kapitanów - Okres podbojów Ludów Morza, od dobicia pierwszych Ark na wybrzeża kontynentu, po śmierć ostatniego z Kapitanów.
  • Era Królestw - Czasy chaosu i wojen, gdy dziesiątki księstw i królestw walczyło między sobą o władzę i bogactwa.
  • Era Cesarstwa Dolońskiego – Dynastia Dolonidów - Pierwsze dwa wieki istnienia Cesarstwa, od chwalebnego Wiecu Pięcioletniego, po krwawą wojnę domową.
  • Era Cesarstwa Dolońskiego – Dynastia Olorytów - Ostatnie stulecie, w czasie którego cesarze z dynastii Oloron zasiadali na tronie w Trymoncie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki