FANDOM

Grupy etniczne

Mapa ras i grup etnicznych

Kontynent Nelramaru zamieszkuje wiele ras, uznawanych za rozumne. Jednakże faktyczne cywilizacje tworzy tylko kilka najważniejszych z nich.

Dynamicznie rozwijająca się w ostatnich latach dziedzina nauki, badająca powiązania genetyczne i ewolucyjne, od dawna już próbuje wyjaśnić, skąd pochodzi która rasa. Wciąż jednakże jedynie najwybitniejsi medycy i magowie są w stanie zrozumieć teorie głoszące, że ludzie i elfy pochodzą od małp. Że setki tysięcy lat temu, w wyniku zlodowacenia, pochodzące od wspólnego przodka rozumne rasy rozproszyły się po świecie, z biegiem lat coraz bardziej różniąc się od siebie... Dla zwykłych ludzi są to po prostu bzdury. Lub wręcz stosów godne herezje. W końcu przecież to bogowie stworzyli rozumne rasy tego świata!

Ludzie Edytuj

Bez wątpienia najliczniejsza, a do tego najdynamiczniej rozwijająca się rasa tego świata. Gatunek ludzki jest jednym z najmłodszych, jeśli chodzi o mieszkańców Nelramaru. Jest równocześnie jednym z najbardziej zróżnicowanych.

Więcej o informacji ludzkim gatunku, krainach zamieszkiwanych przez ludzi, ich cechach fizycznych i magicznych, znajdziesz tutaj.

Elfy Edytuj

Najstarsza cywilizowana rasa tego świata, zamieszkująca go od niemalże czterech tysięcy lat. Tajemnicze i wyniosłe, strzegące pilnie swych świętych gajów, lub górskich twierdz, do dziś pozostają dla ludzi źródłem dziesiątek legend i plotek.

Więcej informacji o elfim gatunku, krainach zamieszkiwanych przez elfów, ich cechach fizycznych i magicznych, znajdziesz tutaj.

Krasnoludy Edytuj

Zamieszkująca jaskinie i doliny gór Himdring rasa masywnych, brodatych istot. Niezrównanych rzemieślników, kupców i wojowników.

Więcej informacji o krasnoludzkim gatunku, krainach zamieszkiwanych przez krasnoludy, ich cechach fizycznych i magicznych, znajdziesz tutaj.

Hobbici Edytuj

Miłujący przyrodę i wolność, a jednocześnie posiadający smykałkę do interesów, niscy, acz żwawi, potomkowie zielonej doliny Nivelle.

Więcej informacji o hobbicim gatunku, krainach zamieszkiwanych przez hobbitów, ich cechach fizycznych i magicznych, znajdziesz tutaj.

Mieszańcy Edytuj

Potomkowie różnych ras, nierzadko porzuceni i wyklęci przez swych przodków.

Więcej o informacji mieszańcach, krainach zamieszkiwanych przez nich, ich cechach fizycznych i magicznych, znajdziesz tutaj.

Potwory oraz gatunki wymarłe Edytuj

Wszelkie informacje o innych rasach zamieszkujących (obecnie, lub przed wiekami) kontynent Nelramaru znajdziesz tutaj.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki