FANDOM

Gdy trzy i pół tysiąca lat temu doszło do cofnięcia się lodowca, wiele dotychczas zamieszkujących tereny Nelramaru gatunków wymarło. Podejrzewa się, iż wśród nich istniało kilka rozumnych ras. Faktem jest, iż po dziś dzień żyje wiele gatunków, które są inteligentne. Jednakże driady, wampiry, fauny, czy leprechauny nie tworzą zorganizowanych społeczeństw. Toteż nie zalicza się ich do pocztu ras cywilizowanych. O takowych istotach informacje znaleźć można w bestiariuszu.

Wiadomym jest, iż trzy tysiące lat temu krasnoludy i elfy toczyły wojnę z jakąś cywilizowaną, agresywną rasą zamieszkującą górę Kjerag. Rasa ta, w wyniku owej wojny, prawdopodobnie całkowicie wyginęła. Podejrzewa się również, iż część istot zamieszkujących leżącą daleko na północy, mroźną krainę Svargard, także tworzyła swego rodzaju społeczeństwa, nim elfickie ekspedycje doprowadziły do ich wyginięcia dwa tysiące lat temu.

Tak więc być może istnieją gdzieś w ukryciu cywilizacje i rasy, które dotychczas pozostawały nieznane. Być może leżą w odległych, nieznanych krainach... Jednakże od setek lat nikt o nich nie słyszał. I nic nie zapowiada, by w najbliższych stuleciach miało się to zmienić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki