FANDOM

Mapa AŚN pełna - JPG.jpg

Kontynent Nelramaru zamieszkuje wiele ludów. Łączą się one w różnorakie społeczności: od małych, koczowniczych plemion, przez związki miast, księstwa, aż po olbrzymie cesarstwa. Oto lista najważniejszych sił na arenie politycznej tego świata.

Państwa Ludzkie Edytuj

Cesarstwo Dolońskie Edytuj

Największe ludzkie mocarstwo. Podzielone między dziesiątki częstokroć skłóconych książąt, hrabiów i lordów. Ojczyzna rycerstwa feudalnego, inkwizycji, magów... no i chłopów pańszczyźnianych, którymi wszyscy pomiatają.

Niezależne księstwa Edytuj

Leżące na północy księstwa Mevilian i Demilian, pozostające poza władzą cesarzy dolońskich.

Fornhold Edytuj

Osady wydobywcze na dalekiej północy. Kraina twardych górali i górników, rządzonych przez ambitne i bezwzględne gildie kupieckie.

Państwa Ludów Ziemi Edytuj

Dzika, lesista kraina zamieszkana przez dumne ludy, które nigdy nie ugięły karku przed dolońskimi najeźdźcami.

Ludy Słońca Edytuj

Rozległe, zachodnie stepy, przemierzane przez niezliczone dzikie, koczownicze plemiona.

Sumyr Edytuj

Teokratyczne mocarstwo na dalekim zachodzie. Kraina potężnych szachów i kapłanów, budujących swe pałace i akwedukty rękoma tysięcy niewolników.

Hammar Edytuj

Leżący na dalekim południu związek miast budowanych nad oazami, gdzie emirowie rozwijają wciąż swą rozległą wiedzę na temat magii, sztuki i egzotycznych, zamorskich krain.

Wyspy Zielone Edytuj

Lesiste wyspy południa, gdzie rządzone przez szamanów, plemienne społeczeństwa, nieraz już dawały odpór najeźdźcom ze stałego lądu.

Państwa Elfickie Edytuj

Naroth Edytuj

Górska kraina dumnych elfów, które nigdy nie złożyły broni w walce z krótkouchymi, plugawymi istotami, jakimi są parszywi ludzie.

Aenion Edytuj

Rządzona przez kapłanki lesista kraina, gdzie pradawne moce strzegą świętych gajów Trójbogini.

Państwa Krasnoludzkie Edytuj

Klany krasnoludzkie Edytuj

Barwne i zróżnicowane społeczeństwo, żyjące w dolinach i jaskiniach gór Himdring, od Wrót Aram na południu, aż po jaskinie Raervaru na północy.

Inne krainy Edytuj

Nivelle Edytuj

Piękna, zielona dolina, będąca ojczyzną niziołków, obecnie część Cesarstwa Dolońskiego.

Svargard Edytuj

Leżąca daleko na północy, mroźna, posępna kraina, gdzie poza łowcami potworów, nie zapuszcza się nikt zdrowy na umyśle.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki