FANDOM

Potomkowie różnych ras nie są niczym niezwykłym. W południowej Dolonii powszechny jest widok półelfów - potomków ludzi i elfów. W okolicach wrót Aram często zaś spotkać można półkrasnoludy.

Na ogół takowi "mieszańcy" są bezpłodni. Wyjątek stanowią półhobbici, których pełno jest na obrzeżach krainy Nivelle oraz w wielu ludzkich miastach. Kilkukrotnie zdarzały się także w historii przypadki, że półelf miał dziecko z człowiekiem. Jednakże poza tym płodni "mieszańcy" są światowymi ewenementami.

Większość mieszańców ma w sobie ludzką krew, co nie dziwi, jeśli wziąć pod uwagę płodność i zdolność do adaptacji owego gatunku. Bardzo rzadkim widokiem są mieszańcy z par nieludzi.

Mieszańcy, choć na ogół próbują zaadoptować się jak tylko mogą do swego otoczenia, często padają ofiarą rasizmu ze strony swych rodaków. Nieraz traktuje się ich jak wynaturzenia, sprzeczne z wolą bogów. Faktem jest, że wielu mieszańców cierpi na różnorakie defekty genetyczne. Rzadko jednak uniemożliwiają one normalne funkcjonowanie.

Prześladowania społeczne oraz brak perspektywy spłodzenia dziedzica często sprawiają, iż mieszańcy wybierają życie banitów - leśne ostępy i niebezpieczne trakty to najprawdopodobniejsze miejsca, gdzie spotkać dzieci mieszanej krwi.

O dolońskim księstwie Gevennien zwykło mówić się, iż jest to "kraina półelfów". Nic w tym dziwnego - wszak centrum owego ludzkiego księstwa stanowi ważne elfickie sanktuarium, do którego stale wędrują pielgrzymki długouchych. A jednocześnie leży ono na skrzyżowaniu wielu ważnych szlaków handlowych. Toteż i tam właśnie najczęściej można spotkać "owoce" związków ludzi z innymi rasami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki