FANDOM

2017 Edytuj

Dolina Nivelle. Ziemie rodu av Siegel, wasala księcia-elektora av Verbutt. Cesarstwo Dolońskie.

Rok 539 od przybycia Dolończyków.

Zamieszkana przez Hobbitów dolina Nivelle od lat pozostaje pod władzą ludzi. Choć dawniej nieraz dochodziło do powstań przeciw obcym władcom, dziś już już ruch walczących o jak największą autonomię "petuńczyków" jest ledwie barwnym folklorem i zabawą dla młodzieży. Nikt nie bierze na poważnie hobbickich podlotków, biegających po lasach z kwiatami we włosach i organizującymi w najgorszym razie burdy w karczmach.

Owszem, wciąż zdarzają się co bardziej radykalne ugrupowania, dążące do wygnania ludzkiego gatunku z hobbicich ziem. Wciąż zdarza się, że ludzie zapuszczający się wgłąb jarów i wąwozów Nivelle, nigdy z nich nie wracają. Jednakże poza najciemniejszymi leśnymi ostępami, potęga księcia-elektora av Verbutt oraz jego wiernych wasali skutecznie zapewnia bezpieczeństwo praworządnym mieszkańcom Doliny.

Jednym z takich wasali, rządzących z nadania księcia-elektora nad jedną z odnóg Doliny, jest Maksymilian av Siegel. Młody rycerz, znany ze swej ugodowości i otwartości, cieszy się przyjaźnią i wiernością swych poddanych - zarówno hobbitów jak i ludzi. Choć wielu przedstawicieli jego stanu uważa, iż zniżanie się do poddanych nie przystoi szlachcicowi, młody lord Siegel nie ustaje w swych dążeniach do integrowania ludzi i hobbitów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki