FANDOM

Ludzie to bez wątpienia najliczniejsza, a do tego najdynamiczniej rozwijająca się rasa tego świata. Gatunek ludzki jest jednym z najmłodszych, jeśli chodzi o mieszkańców Nelramaru. Jest równocześnie jednym z najbardziej zróżnicowanych.

Magia Edytuj

Zdolność posługiwania się magią jest u ludzi bardzo losowa - zdarzają się ludzie zupełnie pozbawieni "szóstego zmysłu", a bywają i tacy, których talent magiczny jest wręcz legendarny. Zdolność posługiwania się wszelakiej natury mocami jest na ogół dziedziczna.

Życie Edytuj

Długość życia przeciętnego człowieka waha się, w zależności od jakości życia i zdolności magicznych. Wielu umiera w wieku dziecięcym, co jednak nie powstrzymuje wciąż wysokiego przyrostu demograficznego. Głodujący chłop na ogół dożywa czterdziestu lat, podczas gdy opływający w luksusy, cieszący się dostępem do medykamentów możnowładca dożywa około osiemdziesiątki. Dysponujący mocami magicznymi kapłani i magowie są w stanie przeżyć często powyżej stu lat, przy czym w przypadku magów świeckich, powszechne są różnorakie choroby i mutacje już w młodym wieku, wynikające z niszczycielskiego działania magii na organizm.

Płodność u ludzi rozpoczyna się w wieku kilkunastu lat i trwa do około pięćdziesiątego roku życia. Ciąża u ludzi trwa na ogół dziewięć miesięcy. Ludzie miewają zazwyczaj bardzo liczne potomstwo, jednakże jedynie nieduża część dzieci dożywa wieku dorosłego.

Grupy etniczne Edytuj

W gatunku ludzkim można zaobserwować trzy główne, różniące się od siebie grupy etniczne:

Ludzie Ziemi Edytuj

Elficka nazwa dla owej grupy to Amarili.

Najstarsza znana grupa etniczna ludzi. Ludzie Ziemi przybyli na kontynent Nelramaru z północnego-wschodu, około dwa tysiące lat temu, z krain leżących gdzieś daleko za Svargardem. Zasiedlili wszystkie ziemie na północ od rzeki Berion. W ostatnich wiekach zepchnięci zostali dalej na północ.

Są to ludzie w większości twardzi i bitni, miłujący wolność i dziką naturę. Przez innych uważani często za nieokrzesanych barbarzyńców. Ich grody i osady często pozostają ukryte w gęstych puszczach północy, niezmiennie od wieków. Ludzie Ziemi nie znoszą migracji, prędzej zginą, niż opuszczą ziemie swych przodków.

Ludzie Słońca  Edytuj

Elficka nazwa dla owej grupy to Anorili.

Druga wielka grupa etniczna. Ludzie Słońca przybyli zza stepów dalekiego zachodu około tysiąc pięćset lat temu, rozlewając się po wszystkich ziemiach na zachód od Aram i Narothu. Także tubylcy zamieszkujący Wyspy Zielone wywodzą się z tej grupy.

Są to ludzie w większości obdarzeni temperamentem, skorzy do walki, a jednocześnie miłujący złota i luksusy. Na północy, na bezkresnych stepach, prowadzą koczowniczy tryb życia, podczas gdy na południu tworzą zorganizowane państwa, takie jak Sumyr i Hammar. Choć są to ludzie ceniący bardzo swą wolność, nieobce jest u nich, głęboko zakorzenione w kulturze, niewolnictwo.

Ludzie Morza Edytuj

Elficka nazwa dla owej grupy to Aearili.

Ostatnia, najmłodsza z grup etnicznych. Ludzie Morza przybyli pięćset lat temu zza oceanu, na gigantycznych okrętach, zwanych "arkami", które natychmiast po lądowaniu spalili. Dziś nikt już nie wie, jakaż groza wygnała ich z ich mitycznej, zamorskiej ojczyzny. W błyskawicznym tempie zasiedlili oni dolinę Berionu i morskie wybrzeża, przez kolejne stulecia prowadząc ekspansję na wszystkie strony świata, zwłaszcza na północ.

Są to ludzie na ogół pracowici i zorganizowani, miłujący postęp - zarówno technologiczny, jak i kulturalny. Przewyższając naukowo i militarnie inne ludy, w szybkim tempie stali się dominującą grupą na wszystkich ziemiach na wschód od Wrót Aram.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki