FANDOM

Dolonia (Cesarstwo Dolońskie) - państwo takie a takie...

Historia Edytuj

Organizacja Edytuj

Władza Edytuj

Społeczeństwo Edytuj

Militaria Edytuj

Religia Edytuj

Poczet Cesarzy Edytuj

dynastia cesarz urodzony przejął

władzę

utracił

władzę

zmarł
Dolonidzi Tylleus Carlos 180 255 247
Oktawiusz 214 247 273
Ludovik Zdradzony 249 274 300
Darius 280 300 316
Artus II 298 316 323
Pelleas Bratobójca 300 324 342
Tytus Dobrotliwy 336 343 365
Lucjusz Ślepy 352 366 380 400
Artus III 370 380 416
Oloryci Maksyn 385 421 450
Tyberiusz 423 450 484
Tylleus II 464 484 510
Marcus 488 511 535
August 517 535

Najważniejsze regiony Cesarstwa Edytuj

Trymont Okolice stolicy Cesarstwa, często liczone razem z położonymi dalej na północ Północnymi Księstwami to ziemie, gdzie rozbicie feudalne jest chyba najmocniejsze. Na rozległej wyżynie, poznaczonej pasmami łagodnych, lesistych wzgórz, setki drobnych, możnych rodów toczą nieustanną walkę o władzę i wpływy. Jednoczą się tylko wtedy, gdy dochodzi do najazdu Ludów Ziemi z północy. A zdarzają się one nierzadko. I nieraz podchodzą aż pod trymonckie mury.
Trymont.png
Oloron Leżąca u zbiegu dwóch wielkich rzek - Niveli i Berionu - żyzna, bogata, spokojna kraina. Ojczyzna wielu słynnych, turniejowych czempionów. A od ponad stulecia także i ojczyzna panującej dynastii. Leżąc niemalże w samym centrum Cesarstwa, Oloron pozostaje jego centrum zarówno finansowym, jak i kulturalnym, szybko doganiającym w swym bogactwie samą stolicę. Wielu możnych z innych części Dolonii uważa olorycką szlachtę za "skupieczczałą" i kryjącą swą słabość za pozłacanymi, paradnymi zbrojami... Ale póki cesarz pochodzi z ziem Oloronu, mało kto ma odwagę powiedzieć to na głos.
Oloron.png
Verbutt Rozciągnięte od wrót Aram na północy, za którymi czyhają sumyryjscy poganie, po przełęcz Airamas na południu, za którą czają się podstępne elfy, Verbutt jest jednym z najbardziej zmilitaryzowanych regionów Dolonii. Jednocześnie to na terenach podległych książętom Verbutt znajduje się dolina Nivelle, ojczyzna niziołków. Dawniej, hobbici często buntowali się przeciw ludzkim władcom. Obecnie jest to już region względnie spokojny. Jednakże kto wie, co kryje się w głębokich i wciąż dzikich jarach i wąwozach owego niespokojnego, przygranicznego księstwa...?
Verbutt.png
Gevennien Zwane potocznie "krainą półelfów", Gevennien jest regionem, gdzie widok elfiego pielgrzyma nie jest niczym niezwykłym. Podobnie jak też niczym niezwykłym są bandy banitów, czyhające na tych, którzy próbują uniknąć płacenia opłat za poruszanie się strzeżonymi szlakami do największego sanktuarium Serenae na świecie. Gevennien znane jest zarówno z bliskich kontaktów z elfami z Aenionu, jak i ze swych kapłanów. A także ze swych sadów i winnic, których sława sięga daleko poza granice Dolonii.
Gevennien.png
Bergard Leżące na północy, zimne, niegościnne tereny. Rycerze z Bergardu cieszą się (nie bez powodu) sławą najokrutniejszych i najbrutalniejszych wojowników, jakich widział świat. Prawo silniejszego panuje tu nie tylko w gęstych, ciemnych puszczach i wśród kamiennych klifów. Nawet w miastach i zamkach, wciąż kultywuje się tradycje sięgające czasów, gdy Bergard był niezależnym od Dolonii, siejącym postrach mocarstwem. Czasów, gdy wszystko co leżało na ziemi feudała, od dóbr chłopa, po życie jego i jego bliskich, było niekwestionowaną własnością pana...
Bergard.png
Odne Górzysta kraina u źródeł Berionu. Od zachodu oparta o góry Himdring, od wschodu wiecznie stawiać musi czoła najazdom ze strony Ludów Ziemi. Nic więc dziwnego, że rycerze z Odne mają opinie twardych i silnych górali, skorych do bójki, lecz jednocześnie szalenie wiernych i honorowych. Może to wynikać również z faktu, iż od setek lat władcy Odne żyją w przyjaźni z krasnoludami z jaskiń Raervar. Faktycznie, nieraz bardzo trudno jest odróżnić Odneńczyka od krasnoluda...
Odne.png
Stara Dolonia
Dolonia.png
Callain
Callain.png
Aram
Aram.png
Iniburg
Iniburg.png
Kerandos
Kerandos.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki