FANDOM

Dolonia (Cesarstwo Dolońskie) - państwo takie a takie...

Historia Edytuj

Organizacja Edytuj

Władza Edytuj

Społeczeństwo Edytuj

Militaria Edytuj

Religia Edytuj

Poczet Cesarzy Edytuj

dynastia cesarz urodzony przejął

władzę

zmarł 

(utracił władzę)

Dolonidzi Tylleus Carlos 180 255 247
Oktawiusz 214 247 273
Ludovik Zdradzony 249 274 300
Darius 280 300 316
Artus II 298 316 323
Pelleas Bratobójca 300 324 342
Tytus Dobrotliwy 336 343 365
Lucjusz Ślepy 352 366 (380) 400
Artus III 370 380 416
Oloryci Maksyn 385 421 450
Tyberiusz 423 450 484
Tylleus II 464 484 510
Marcus 488 511 535
August 517 535

Najważniejsze regiony Cesarstwa Edytuj

Trymont Stolica Cesarstwa, często liczona razem z położonymi na północ od niej Północnymi Księstwami to ziemie, gdzie rozbicie feudalne jest najsilniejsze. Na rozległej wyżynie, poznaczonej pasmami łagodnych, lesistych wzgórz, setki drobnych, możnych rodów toczą nieustanną walkę o władzę i wpływy. Jednoczą się tylko wtedy, gdy dochodzi do najazdu Ludów Ziemi z północy. A zdarzają się one nierzadko. I nieraz podchodzą aż pod trymonckie mury.
Trymont
Oloron Leżąca u zbiegu dwóch wielkich rzek - Niveli i Berionu - żyzna, spokojna kraina. Ojczyzna wielu słynnych bardów, kupców oraz turniejowych czempionów. A od ponad stulecia także i ojczyzna panującej dynastii. Leżąc w samym centrum Cesarstwa, Oloron stanowi jego centrum gospodarcze i kulturowe, szybko doganiając w swym bogactwie samą stolicę. Wielu możnych z innych części Dolonii uważa olorycką szlachtę za "skupieczczałą" i kryjącą swą słabość za pozłacanymi, paradnymi zbrojami... Ale póki cesarz pochodzi z Oloronu, mało kto ma odwagę powiedzieć to na głos.
Oloron
Verbutt Rozciągnięte od wrót Aram, za którymi czyhają sumyryjscy poganie, po przełęcz Airamas, za którą czają się podstępne elfy, Verbutt jest jednym z najbardziej zmilitaryzowanych regionów Dolonii. Jednocześnie to na terenach podległych książętom Verbutt znajduje się dolina Nivelle, ojczyzna niziołków. Dawniej hobbici często buntowali się przeciw ludzkim władcom. Obecnie jest to już region względnie spokojny. Jednakże kto wie, co kryje się w głębokich i wciąż dzikich jarach i wąwozach owego niespokojnego, przygranicznego księstwa...?
Verbutt
Gevennien Zwane potocznie "krainą półelfów", Gevennien jest regionem, gdzie widok elfiego pielgrzyma nie jest niczym niezwykłym. Podobnie jak niczym niezwykłym są też bandy banitów, czyhające na nieostrożnych wędrowców, którzy zboczyli ze strzeżonych szlaków na drodze do największego sanktuarium Serenae na świecie. Gevennien znane jest z bliskich kontaktów z elfami z Aenionu oraz ze swych kapłanów. A także ze swych winnic, których sława sięga daleko poza granice Dolonii.
Gevennien
Bergard Leżące na północy, zimne, niegościnne tereny. Rycerze z Bergardu cieszą się zasłużoną sławą najstraszliwszych i najokrutniejszych wojowników, jakich widział świat. Prawo silniejszego panuje tu nie tylko w gęstych, ciemnych puszczach i wśród kamiennych klifów. Nawet w miastach i zamkach wciąż kultywuje się tradycje sięgające czasów, gdy Bergard był niezależnym od Dolonii, siejącym postrach mocarstwem. Czasów, gdy wszystko co leżało na ziemi feudała, od dóbr chłopa, po życie jego i jego bliskich, było niekwestionowaną własnością pana.
Bergard
Odne Górzysta kraina u źródeł Berionu. Od zachodu oparta o góry Himdring, od wschodu wiecznie najeżdżana jest przez Ludy Ziemi. Nic dziwnego, że rycerze z Odne mają opinie twardych i silnych górali, skorych do bójki, lecz jednocześnie szalenie wiernych i honorowych. Może to wynikać również z faktu, iż od setek lat władcy Odne żyją w przyjaźni z krasnoludami z jaskiń Raervar. Faktycznie, nieraz bardzo trudno jest odróżnić Odneńczyka od krasnoluda...
Odne
Stara Dolonia Kolebka królestwa, a także cesarstwa. Ponura, bagnista kraina, gdzie stare, nadgryzione zębem czasu zamki, pałace i dwory kryją się wśród mgieł i postrzępionych wierzbowych gałęzi. Rody Starej Dolonii, choć drobne i liczne, uważają się za ważniejsze i szlachetniejsze od innych. W czeluściach dawno zapomnianych komnat i lochów przechowują manuskrypty i artefakty pochodzące z najdawniejszych czasów, dowodząc królewskości swych praprzodków...
Dolonia
Callain Zwane potocznie "Ziemią Ruin", Callain jest zdziczałym, wyludnionym regionem, który nigdy nie podźwignął się w pełni po zniszczeniach wojny domowej sprzed wieku. Wśród dębowych puszcz znaleźć można ruiny niezliczonych zamków, grodów i wsi, pamiętających czasy dynastii Dolonidów. To niebezpieczne ziemie, gdzie poza nielicznymi, zagubionymi wśród lasów i wzgórz twierdzami, panują banici, zbójcy...  oraz wszelkiej maści potwory.
Callain
Aram
Aram
Iniburg
Iniburg
Kerandos
Kerandos